راهنمای خرید دستگاه گلاب گیر

 

 

عرق گیری یا عصاره گیری یکی از صنایع پرسود خانگی میباشد . که با کمترین تجهیزات میتوانید این کسب و کار را راه اندازی کنید . امروزه در بازار ایران دستگاه های مختلف گلابگیری با ظرفیت های مختلف و جنس های متفاوت وجود دارد . معیار اصلی در انتخاب گلابگیر جنس بدنه ، جنس دیگ و کیفیت واشر و از همه مهم تر انتخاب کنداسور ( خنک کننده مناسب ) برای دستگاه که در حجم های بالای ۵۰ لیتری در مراحل تقطیر به کنداسور نیاز است .

کیفیت استیل :

استیل با کیفیت و درجه یک باعث عدم واکنش با بخار و عرق گرفته شده میشود بنابر این هیچ گونه طعم ، مزه و رنگ غیر طبیعی به عرق گرفته شده وارد نمیکند .

 

 

ضخامت استیل :

از آن جا که تقریبا ۶۰ در صد بدنه اکثر گلابگیر ها یا به عبارت دیگر دستگاه های عرق گیر از استیل هستند و مستقیم با دمای بالا سر کار دارند پس امر حیاطی است که قطر استیل در سطح استاندارد قرار داشته باشد ، بسیاری از تولید کننده گان دستگا های گلابگیر بدون توجه به این امر جهت کاهش قیمت تمام شده دستگاه در هنگام تولید از پایین ترین ضخامت استیل استفاده می کنند .

کیفیت دیگ :

دیگ دستگا های گلابگکیر نیز به نوع خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که دیگ در واقع مخزن اصلی جوشاندن ترکیب آب و مواد اصلی می باشد . در صورتی که جنس آن دارای آلیاژ کرم بیش از حد باشد عرق گرفته شده دارای مزه نا مطلوب شده و رنگ عرق نیز کدر میشود . و هر چه ضخامت آن استاندارد تر باشد عمر دستگاه نیز بالا تر می رود .

کنداسور :

کنداسور ها معمولا دو مدل هستند مدل های آبی و مدل های فن دار که در دستگاه های تقطیر بالای ۵۰ لیتری استفاده می شوند . ترجیها از کنداسور های لوله مسی استفاده نکنید چرا که مس هواره با اکثر مایعات واکنش نشان میدهد و موجب طمع دار شدن عرق گرفته شده و کدر شدن رنگ آن می شود .

 

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *