تهیه وافل خانگی بدون وافل ساز

اگر از عاشقان وافل هستید، این مقاله طرز تهیه وافل خانگی مخصوص شماست. شاید در نگاه اول طرز تهیه وافل سخت به نظر بیاید. اما می‌خواهیم این خبر خوش را به شما دهیم که تهیه وافل بسیار آسان است. اما این را هم درنظر بگیرید که این آموزش مخصوص وافل خانگی است استفاده این روش در کافی شاپ ها بسیار سخت است. اگر وافل ساز با قیمتی مناسب می خواهید میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

وافل چیست ؟ وافل (Waffle) یا همان ویفر یک نان ترد، شیرین و خوش طعم است که در نگاه اول از نظر ظاهری بسیار به بیسکوییت شبیه است. با این تفاوت که بسیار ترد تر و لطیف تر است . وافل از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ و روغن تهیه می شود. می توان وافل را با خامه، عسل، مربا، شکلات، میوه و بستنی سرو نمود. وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص که قالبا چدنی است پخته می شود.

اصولا وافل های تهیه گردیده بدون دستگاه عمدتا سادِه و بیسکوییتی هستند. حال چند نوع از این وافل های ساده را به شما آموزش می دهیم

نکاتی که باید در تهیه وفال رعایت کنیم:  اگر وافلی که تهیه کرده‌اید، کمی تر یا سفت باشد، به احتمال زیاد، جایی اشتباه کرده‌اید. همچنین میتوانید در صورت تمایل می توانید از سایر میوه های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید.

درست‌کردن وافل بدون دستگاه

 

مراحل طرز تهیه وافل بیسکویتی در خانه

  • مرحله‌ی اول: ازآنجایی‌که برای درست‌کردن وافل به دستگاه وافل‌ساز نیاز دارید، اولین قدم این است که دستگاه را به برق بزنید و اجازه دهید تا در مدت زمانی که مواد را آماده می‌کنید، گرم شود.
  •  مرحله‌ی دوم: حالا یک‌کاسه‌ی بزرگ را انتخاب کنید و درون کاسه آرد، نمک، بیکینگ‌پودر و شکر بریزید و آن‌ها را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  • مرحله‌ی سوم: برای درست‌کردن وافل باید سفیده و زرده‌ی تخم‌مرغ را از یکدیگر جدا کنید. بعدازاین که این کار را انجام دادید، هرکدام از آن‌ها را جداگانه هم بزنید.
  • مرحله‌ی چهارم: در این مرحله باید به زرده‌ی تخم‌مرغ هم زده؛ شیر، کره و وانیل را اضافه کنید. سپس مواد را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • مرحله‌ی پنجم: مواد به‌دست‌آمده را به کاسه‌ی حاوی آرد اضافه کنید و مجددا هم بزنید. بعد از حدودا ۳ تا ۵ دقیقه هم زدن، سفیده‌ی تخم‌مرغ را نیز به مواد اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا حالت خمیری شکلی ایجاد شود.
  • مرحله‌ی ششم: مایه وافل شما آماده است. حالا باید با استفاده از یک قاشق مقداری از مایه را بردارید و درون دستگاه وافل‌ساز بریزید و درب آن را ببندید.
  • مرحله‌ی هفتم: بعد از گذشت مدت‌زمان ۲ تا ۳ دقیقه دسر شما آمادِه است و می‌توانید درب دستگاه را باز کنید و وافل را از درون آن خارج کنید.
  • مرحله‌ی هشتم: انجام این کار را تا تمام شدن تمام مایه انجام دهید. به یاد داشته باشید زمانی که رنگ وافل‌های شما به رنگ طلایی درآمد کاملا پخته‌اند.
  • مرحله‌ی نهم: وافل‌های شما آمادِه است و می‌توانید آن را با مواد مختلفی سرو کردِه و نوش جان کنید.

مدت زمان تهیه این وافل بدون دستگاه حدود 30 دقیقه است این زمان با استفاده از وافل ساز این زمان نصف میشود و به 15 دقیقه می رسد.

نکات خرید وافل ساز - تایگر استیل

 

آیا تهیه وافل به فروش در کافی شاپ کمک می کند؟

اگر میخواهید به این نتیجه برسید که فروش وافل به کسب و کار شما کمک می کند باید گفت بله. اما این فروش وافل شرایط خودش را دارد. به عنوان مثال مشتری نمیتواند 30 دقیقه برای تهیه یک وافل صبر کند پس شما نیاز به یک دستگاه وافل ساز دارید. وافل ها عمدتا مشتری های زیادی با خود همراه داردند. پس خرید یک دستگاه وافل ساز برای شما یک انتخاب معقول و ضروری است. نکته مهم درمورد فروش با وافل ساز این است که کودکان نیز علاقه بسیاری به آن دارند و باعث میشود تا اغلب خانواده ها نیز به سمت این خوراکی خوشمزه بروند

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *